När man inte tål choklad..

… känns livet ganska tungt indeed. Speciellt när man måste tentaplugga..

Och ni läste rätt, jag tål inte choklad… igen. Som liten fick jag en himla massa böjveckseksem av choklad (atopiskt eksem), hasselnötter, och ägg. Sen försvann det spårlöst i 12 år och nu är det tillbaka igen….Så nu har jag två olika typer av eksem, både detta samt en annan typ som gör att jag får klasar av små blåsor på händerna (och hela handflatorna och hela fingrarna är helt täckta… sen bildas det små ärr… fruktansvärt) av för mycket kombo mellan värme/vatten/stress. Och till råga på allt så får jag nässelutslag av vatten…. Ja, det är fruktansvärt jobbigt att duscha när man kliar och har stora röda blåsor och knottror överallt.

Det som är lite jobbigt att jag har aldrig reagerat på katter eller andra pälsdjur, men nu när jag har eksem igen så blev det himla mycket värre när jag passade min kompis katter hela dagen igår. Men misstänker att det snarare är min hud som är känsligare nu för pälsiga och stickiga saker. Hoppas det i alla fall då vi är inne på att skaffa katt snart… Så nu har jag påbörjat en lagom aggressiv kortisonbehandling, dränker mig i mjukgörande kräm, och hoppas att det försvinner snart. Men jag saknar choklad….

Nåväl, bra saker som hänt idag:

– Vi har köpt massa påskpynt och blommor

– Jag är godkänd på min förra tenta

– Jag får tillbaka en hel del pengar på skatten insåg jag idag

Nåväl, hejdå.

Lämna en kommentar