Påsk och katt

Hej hej, här kommer ett väldigt bildlöst inlägg. Påsken har förflutit bra, jag har inte gjort något annat än att göra ingenting och gosa med min bedårande kattunge. Jag har massa söta bilder jag ska lägga upp 😀

Jag har spelat massaaaaa sims 3… ja, jag ligger alltid efter, älskar egentligen sims 2 mest, men fick 3:an av min bror så nu är jag körd.Jag har även läst en himla massa, och har börjat på en väldigt bra och lagom lättläst bokserie om en barnmorskas liv (av Katerina Janouch) och efter att ha läst de två första böckerna som jag fick var jag tvungen att gå och köpa 4 till idag…..

Som sig bör har jag även ätit en massa. Men bara smakat på all polsk korv sådär lagom så att jag inte skulle få ont (vilket jag tro det eller ej får annars vid stora mängder eftersom jag är ovan vid kött… ). Var inte så sugen på det heller, men polsk korv och skinka etc är så himla gott så liite fick man ta. Saknar verkligen inte kött dock, kände mig inte återfrälst i vilket fall.

Och juste… påsken innehöll ju 0% choklad för min del för jag har verkligen insett att min överkänslighet har varit tillbaka ett tag och blivit ännu värre det senaste. Sen jag slutat med choklad mår jag prima. Inget eksem alls. Inget kliar. Jag kan till och med duscha utan att få stora röda blaffor och blåsliknande utslag. Ni förstår nog inte känslan av att duscha och för första gången på 2 år inte klia sönder sig själv…. De försvann ju  inom 1 h, men så himla jobbigt… Ska bli spännande om min 3:e eksemsort också är borta (dyshidrotiskt eksem)… (den jag får av fukt och stress och värme i kombo med varandra). Det är nämligen den i särklass värsta… fick det förra sommaren och fick ha kompresser med starka kortisoner…. Så nu får det vara nog med choklad. Känns inte värt det då choklad är känt för att förvärra eksemproblematik men hos mig även triggar igång dessa. Känns dock sjukt jobbigt, för jag trodde verkligen att det var borta för alltid, och kopplade aldrig att min jobbiga hud berodde på det. Först när jag fick böjveckseksem (som jag alltså hade som barn pga chokladen) som jag provade att vara utan några veckor. Och plötsligt var alla andra problem också borta. Synd bara att choklad finns typ överallt haha. Och att det är en överkänslighet som inte så många hört talas om…

Nåväl.Jag hade en bra påsk! Med massa slappande, kattklappande, och familj. Fick all vit choklad i alla fall 😀 Nu blev det ett svamligt inlägg om inget alls, det är ju så det brukar sluta. Men jag gillar att prata, och gillar du inte att läsa så hmm… ja, det är ju förståeligt.

Anyway! Imorgon börjar en ny ”vettig” vecka. För mig innebär detta föreläsningar samt jobb på eftermiddagen. 12 timmars arbetsdag allt som allt… det gäller att börja starkt 😉

Lämna en kommentar