Tillbaka igen

Jag kom på helt spontant att jag visst har en blogg. Okej, det är ingen som läser den för jag råkade byta namn på den, utan att berätta för någon meeen jaa. Here I am i alla  fall!

Det har ju gått ungefär 100  år sedan sist. Men det som har hänt sedan jag skrev sista gången är:

  1. Jag har börjat termin 2 på läkarprogrammet
  2. Jag har jobbat en hel sommar
  3. Min katt har växt en massa och är nu en ungkatt, men lika söt som alltid
  4. Jag har börjat rita och måla mycket mer, vilket känns fantatsiskt
  5. Jag har fyllt  21 år, vilket  tyvärr var en dag fylld med ångest eftersom jag väntade på en läkarundersökning
  6. Denna undersökning visade sig gå bra !
  7. Jag har firat 2 år med min fantastiska  flickvän
  8. Jag har varit i Polen och hälsat på min söta släkt i  36 graders värme
  9. Eh  jaaa
  10. En lista bör ha 10 punkter, men har lite problem med att minnas något mer vettigt nu haha.

Nåväl, nedan följer en bild på alla böcker som jag ska ha denna kurs. Men bli ej förskräckta, kursen är 40 hp så det är ju ändå vettigt. (Fast jag vettefan om det gjorde det hela bättre eller sämre)  På sistone har jag dock varit rätt stressad pga av olika orsaker, mer specifikt de två senaste veckorna. Jag var himla rädd inför undersökningen jag skulle göra och lade hela mitt liv på paus (bra krishantering där…..) och när ångesten väl släppte lyckades jag inte riktigt bättra mina vanor så extremt mycket för det. Så de senaste dagarna har jag haft extremt ont i magen  – av stress och oregelbundna och halvbra måltider antagligen.. Speciellt hemskt har det senaste dygnet varit – har legat i sängen helt uppsvullen och i något slags tillstånd då jag vridit mig i smärtor och åkt ut och in i sömnen. Har inte riktigt vågat äta något heller – var fast övertygad om att jag hade tarmvred haha. (fördelar med att vara läkarstudent med lätt hypokondri….). Men nu har det släppt lite, så nu kan jag i alla fall sitta upp i sängen och ska snart vara extremt våghalsig och prova äta något…

Nåväl, ha det bra, jag skaaaa verkligen försöka uppdatera haha. Inte för att någon läser antagligen, men jag tycker ju egentligen att det är superkul att bläddra tillbaka och se på vad man gjort och tänkt..

Lämna en kommentar