Små kassar är för mesar

Alltså jag älskar second hand. Så idag var jag i min absoluta favoritbutik när det gäller second hand. Det är egentligen en vanlig second hand a la pingstkyrkan, men den är inte så himla känd bland hippa kretsar, vilket gör att det är jättebra priser och lagom stort urval. Tre timmars shopping senare gick jag med världens mest gigantiska kasse (och en snabb fråga bara… Vem i hela friden köper såhär stora kassar till att börja med?!?)  

Hittade inte skor som jag hoppades på, men hittade två supersnygga jackor (alltså drömjackor…. Både till höst och vinter), flera halsdukar, flera tröjor, skärp osv. Hela kalaset gick på 430 kr och mitt tips till alla är – handla mer på second hand. Det är både ekonomiskt, miljövänligt, och man får en chans att hitta saker man aldrig hade hittat annars. Kan ju inte bli bättre!

Lämna en kommentar